دسته بندی: سلامتی , کودک 04-02-1402

خواص تغذیه ای مکمل غذای کودک تولید شده از دانه های جوانه زده

مکمل های غذایی کودک بر پایه دانه های جوانه زده و غلات منبع خوبی از اسیدهای آمینه ضروری هستند.مالت و فراورده های آن به دلیل داشتن ریزمغذی های مفید به تنهایی یا در کنار سایر دانه های جوانه زده می تواند به عنوان یک مکمل غذایی کودک با منشأ طبیعی استفاده شود.

مکمل های غذایی کودکان برای نوزادان در حال رشد به عنوان مکمل شیر مادر و به منظور تأمین انرژی و پروتئین مورد نیاز مصرف می شوند. انواع مکمل های غذایی اهمیت ویژه ای درجهت افزایش رشد کودک دارند. از ماه ششم تولد نوزاد،تغذیه با شیر مادر به تنهایی نمی تواند نیازهای انرژی نوزادان را براورده کند. در نتیجه،استفاده از مکمل غذایی،مانند غذاهای نیمه جامد و جامد،همراه با شیر مادر ضروری است. یک غذای کودک با کیفیت باید حاوی غلظت بالایی از مواد مغذی،پروتئین،ویسکوزیته پایین، چگالی توده و بافت مناسب، محتوای انرژی بالا و راحت الهضم باشد.

مکمل های غذایی موجود برای نوزادان دارای سطوح پایینی از مواد مغذی پر مصرف و کم مصرف هستند که منجر به سوءتغذیه می شود و این یکی از مشکلات جدی در کشورهای در حال توسعه است. شدیدترین نوع سوءتغذیه،سوءتغذیه پروتئینی است که احتمالاً از آغاز تاریخ بشر انسان ها با آن درگیر بوده اند.این سوءتعذیه معمولاً زمانی که تغذیه کودکان از غذای مایع(شیر مادر) به مواد غذایی نیمه جامد یا کاملاً جامد تغییر می کند بیشتر نمایان می شود.

شیر و غلات منبع غنی از مواد مغذی هستند که معمولاً در تولید مکمل های غذایی کودک مورد استفاده قرار می گیرند. افزایش استفاده از دانه های جدید و معرفی محصولات جدید بر پایه دانه ها که برای گروه  های کم درآمد مقرون به صرفه هستند،استراتژی های مهمی در جهت کاهش فقر و سوءتغذیه به شمار می روند. مکمل های غذایی کودک بر پایه دانه های جوانه زده و غلات منبع خوبی از اسیدهای آمینه ضروری هستند.مالت و فراورده های آن به دلیل داشتن ریزمغذی های مفید به تنهایی یا در کنار سایر دانه های جوانه زده می تواند به عنوان یک مکمل غذایی کودک با منشأ طبیعی استفاده شود.

واحد تحقیق و توسعه
داخلی 116

 

برچسب ها :

نظرات