پودر گندم جوانه زده

یکی از روش های بهبود ارزش غذایی محصولات صنایع آردی استفاده از پودر گندم جوانه زده است.گندم جوانه زده و اهمیت مصرف آن بر هیچ کس پوشیده نیست به طوری که متخصصان تغذیه تأکید بر اضافه نمودن این محصول به سبد غذایی روزانه دارند. مردمان کشور ما  از هزاران سال پیش جوانه ها و اهمیت استفاده از آنها می شناختند به طوری که استفاده از جوانه گندم را به عنوان یک آیین سنتی همواره در آغاز فصل بهار به شکل سمنو در سفره هفت سین لازم می دانستند.

مشخصات محصول

بسته بندی های محصول
۱۰ و ۲۵ کیلوگرمی
جدول حقایق تغذیه ای پودر گندم جوانه زده در هر 108 گرم
انرژی پودر گندم جوانه زده: 214 کالری، کل چربی: 1.4 گرم، پروتئین: 8.1 گرم، فیبر: 1.2 گرم، کربوهیدرات: 46 گرم، اسیدهای چرب اشباع: 0.2 گرم
ویتامین های پودر گندم جوانه زده
ویتامین (c): 2.8 ppm، ویتامین B1 (تیامین): 0.243 ppm، ویتامین B2(ریبوفلاوین): 0.167 ppm، ویتامین B3(نیاسین): 3.334 ppm، ویتامین B5(پانتونیک اسید): 1.023 ppm، ویتامینB6 (پیریدوکسال): 0.286 ppm
مواد معدنی پودر گندم جوانه زده
کلسیم: 30.24 ppm، آهن: 2.31 ppm، روی: 1.78 ppm، منیزیم: 88.56 ppm، منگنز: 2.007 ppm، فسفر: 216 ppm

توضیحات بیشتر

آرد گندم جوانه زده “به مالت”

یکی از روش های بهبود ارزش غذایی محصولات صنایع آردی استفاده از پودر گندم جوانه زده است.گندم جوانه زده و اهمیت مصرف آن بر هیچ کس پوشیده نیست به طوری که متخصصان تغذیه تأکید بر اضافه نمودن این محصول به سبد غذایی روزانه دارند. مردمان کشور ما  از هزاران سال پیش جوانه ها و اهمیت استفاده از آنها می شناختند به طوری که استفاده از جوانه گندم را به عنوان یک آیین سنتی همواره در آغاز فصل بهار به شکل سمنو در سفره هفت سین لازم می دانستند.

شرکت “به مالت” بزرگترین تولید کننده پودر گندم جوانه زده برای پخت سمنو

 شرکت “به مالت”  با کیفیت ترین دانه های  گندم را برای انجام فرایند جوانه زنی و در ادامه خشک کردن و آسیاب  انتخاب می کند.آرد گندم جوانه زده حاصل هم از نظر سلامتی و هم از نظر اقتصادی گزینه مناسبی برای استفاده در سبد محصولات صنعتی و حتی خانگی است. پودر گندم جوانه زده شرکت “به مالت” در شرایط استریل با دستگاه های پیشرفته و بدون دخالت دست تولید می شود. تجزیه نشاسته، پروتئین و چربی های موجود در دانه به واحد های کوچک ترطی فرایند جوانه زنی  قابلیت هضم و جذب بهتری به محصول می دهد. در این فرایند میزان ویتامین ها و املاح معدنی دانه افزایش و در عین حال کالری و کربوهیدرات محصول کاهش می یابد.

کاربرد ها

  • صنایع پخت محصولات آردی

در صورت استفاده از آرد گندم جوانه زده در نان به دلیل محتوای آنزیمی بالا و طعم شیرین آرد گندم جوانه زده، نیازی به تخمیراولیه یا اتولیز طولانی نیست. حذف این مراحل تهیه نان را آسان تر  و به جلوگیری از ایجاد بافت صمغی که گاهی اوقات می تواند ناشی از فعالیت بیش از حد آنزیم باشد،کمک می کند. استفاده از آرد گندم جوانه زده حجم نان را 1.75 تا 2 برابر افزایش می دهد. ذرات سبوس موجود در آرد گندم کامل جوانه زده با پیوند گلوتن عملیات خمیرگیری،چانه گیری و پهن کردن خمیر را راحت تر و  ساختار خمیر را تقویت می کنند. از آنجایی که آرد گندم جوانه زده نسبت به سایر آردها آب بیشتری جذب می کند به هنگام استفاده از آن،10 تا 20 درصد مایع بیشتری به دستور نان ها  اضافه می کنند.

  • پخت سمنو

استفاده از آرد گندم جوانه زده، ارزش تغذیه ای را افزایش و طعم نهایی محصول را دلچسب تر و خوشمزه تر می کند.

  • غذای کودک

آرد گندم جوانه زده ،ماده ای ایده ال برای  مصرف کودکان به صورت فرنی و انواع غذاهای مشابه است. به دلیل سهولت هضم، مصرف آن در هرشکلی برای تمام سنین مناسب است. از طرفی مصرف آن برای خانم های باردار و خانم های شیرده نیز یک گزینه عالی است.

  • ترکیب در سویق ها و پخت حلوا

آرد گندم جوانه زده به دلیل داشتن انواع ریزمغذی ها گزینه ای مناسب برای بالابردن ارزش تغذیه ای انواع سویق هاست.

  • فرمولاسیون غذاهای نیمه آماده

ویژگی ها

  • بسته بندی مناسب
  • رطوبت پایین
  • دارای سیب سلامت
  • فاقد اسیدهای چرب اشباع
  • غنی از ویتامین های مختلف
  • مغذی تر نسبت به دانه غلات جوانه نزده

مزایا

  • ایجاد بافت ،طعم وظاهری متفاوت

استفاده از آرد گندم جوانه زده علاوه بر ایجاد رنگ کرمی یکنواخت ، بافت نرم، طعم متفاوت و بهبود ارزش تغذیه ای ، هضم و جذب محصولات خمیری را راحت تر می کند. آرد گندم جوانه زده به دلیل بهبود فعالیت آلفا آمیلازی آرد  اثر مطلوبی بر تأخیر بیاتی نان می گذارد. علاوه براین  پودر گندم جوانه زده را در فرمولاسیون برخی از نوشیدنی های آماده فوری در برخی از کشور ها استفاده می کنند.

  • افزایش مواد عملگرا

وجود مواد عملگرا مثل بتاگلوکان و گاما-آمینوبوتیریک اسید پس از جوانه زنی قابلیت هضم موادی مانند پروتئین، فسفر و کلسیم را بهبود می دهد.

  • افزایش مواد ضداکسایشی و ضد میکروبی غله بعد از جوانه زنی

آرد گندم جوانه زده به واسطه وجود ترکیبات فنلی خاصیت آنتی اکسیدانی مناسبی دارد.از طرفی ساختارهای فلاونوئیدی و نیز فعالیت ضدمیکروبی مشتقات جدید فلاوان ها علیه پاتوژن های میکروبی به ویژه قارچ ها در غلات جوانه زده نشان می دهد که آرد گندم جوانه پتانسیل ضدمیکروبی مطلوبی دارد و ماندگاری محصولات را افزایش می دهد.

ویژگی های سلامتی بخش پودر گندم جوانه زده

  • تقویت سیستم ایمنی و عصبی

به دلیل وجود انواع ویتامین های گروهB در بهبود عملکرد درست سیستم ایمنی  نقش دارد. ویتامین B1 یا همان تیامین موجود در پودر جوانه گندم برای تعادل سیستم عصبی مفید است.

  • جلوگیری از سرطان و مشکلات گوارشی

مصرف آرد گندم جوانه زده به دلیل وجود فیبر، سلنیوم و منیزیم در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان به ویژه سرطان روده مؤثر است.

  • جلوگیری از پیری زودرس

آرد گندم جوانه زده دارای ویتامین E است. امروزه استفاده از ویتامین E را به عنوان یک عنصر اساسی برای داشتن سیستم ایمنی قوی و پوست و چشم های سالم توصیه می کنند.علاوه بر این کولین موجود در آرد گندم جوانه زده در پیشگیری از آلزایمر و پیری زودرس مؤثر است.

  • کاهنده کلسترول خون

شرایط نگهداری

در انبار خشک و خنک به دور از نور آفتاب نگهداری شود.

ماندگاری محصول

زمان پیشنهادی شش ماه پس از تولید می باشد.

کاتالوگ محصول

محصولات مشابه

صنایع سوپر مارکت پودر گندم جوانه زده 200 گرمی

پودر گندم جوانه زده “به مالت” یکی از روش های بهبود ارزش غذایی محصولات صنایع آردی استفاده از پودر...

مشاهده محصول
صنایع غذایی عصاره گندم جوانه زده

عصاره گندم جوانه زده”به مالت” عصاره گندم جوانه زده دارای مقادیر مطلوبی از فسفات های آلی و  مجموعه ای...

مشاهده محصول
صنایع سوپر مارکت عصاره گندم جوانه زده 400 گرمی (پت)

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها...

مشاهده محصول
صنایع سوپر مارکت عصاره گندم جوانه زده 400 گرمی

عصاره گندم جوانه زده “به مالت” این محصول از دانه های گندم جوانه زده تهیه شده و عصاره ای...

مشاهده محصول

نظرات